Een casestudie met Spark New Zealand en ETI Software Solutions
Controle nemen over de apparatuur van uw klanten, voordat deze apparatuur de controle over u neemt.
Serviceproviders hebben de buitengewone uitdaging om meerdere apparaten die zij bij de klanten thuis hebben staan te beheren en te bedienen, ongeacht het type of merk van die apparaten. Of het nu gaat om een set-top box reboot of een vergeten wachtwoord van een tablet, helpdeskmedewerkers moeten het probleem snel en op afstand kunnen oplossen.
Spark New Zealand, de grootste aanbieder van breedband- en draadloze diensten in Nieuw-Zeeland, beheerde meer dan een half miljoen residentiële gateways van verschillende technologieën die op twee verschillende Device Management Platforms werkten. Deze Device Management Platforms communiceerden niet met elkaar en waren beperkt als het gaat om het bieden van functies die Spark in staat zouden stellen om proactief hun apparaten te monitoren en problemen op te lossen. Dit leidde ertoe dat data van klanten, hun services en hun apparatuur zich in verschillende, niet-gekoppelde systemen bevond. Bij problemen moest Spark daarom vertrouwen op de informatie en terugkoppeling van zijn klanten. De operator kon niet al zelf proactief signaleren dat er problemen gingen ontstaan, al voordat de klanten zich van deze problemen bewust zouden worden. Het resultaat is niet onverwacht: de klanttevredenheid daalde.
Met ETI Software Solutions heeft Spark in zes weken tijd meer dan 500.000 apparaten geconverteerd naar Vision360 ACS zonder enige serviceonderbreking. Met dit nieuwe platform kan Spark een naadloze gebruikservaring bieden, nu én in de toekomst. Lees hier de gehele referentiecase →