Social Distancing Linkyfi

Hoe Linkyfi kan helpen met het waarborgen van Social Distancing

Linkyfi Social Distancing

Het naleven van de coronaregels in winkels, cafés, restaurants en andere openbare locaties blijkt in de praktijk nogal lastig. Het niet handhaven van de social distancing maatregels kan een boete tot 4000 euro opleveren. De Linkyfi Social Distancing & Occupancy Management tool kan helpen een boete te voorkomen.

Hoe werkt de Linkyfi Social distancing & Occupancy Management?

Het Linkyfi Social Distancing & Occupancy managementplatform biedt een betrouwbare web-based applicatie. Het platform verzamelt en bewaart anoniem data van met Wi-Fi uitgeruste apparaten. Op basis hiervan wordt een schatting gemaakt van het aantal personen in een specifieke locatie. Bedrijven kunnen op basis van deze schatting de bezetting vaststellen zonder hierbij handmatig mensen te tellen. Ook hoeft er geen gebruik worden gemaakt van login of app gebaseerde oplossingen. Linkyfi kan nauwkeurig in real-time de positie van apparaten vaststellen. Dit maakt het gemakkelijk drukke plekken te identificeren en vermijden om zo de social distancing te waarborgen.

Linkify maakt gebruik van de bestaande Wi-Fi infrastructuur om data te verzamelen. De oplossing kan dan ook snel en gemakkelijk worden gebruikt als een cloud-based oplossing in een software as a service model. Dit houdt in dat er geen hardware of software installatie on site nodig is.

Monitor de situatie

Afhankelijk van uw business model en behoeften kunnen er verschillende soorten alerts worden ingesteld om de situatie in uw zaak te monitoren.

Zo kunt u een threshold alert instellen. Vooraf geeft u aan wat het maximaal aantal bezoekers is die uw bedrijf mogen bezoeken. Wanneer uw zaak dicht bij de maximum aantal bezoekers is of deze heeft bereikt, wordt er een SMS of E-mail gestuurd wanneer u actie kan ondernemen. Heeft uw bedrijf meerdere locaties, dan kunt u voor de verschillende locaties thresholds instellen.

Als u meerdere huurders heeft, kunt u door middel van area alerts gemakkelijk verschillende gebieden afbakenen. U kunt hierdoor meerdere drempelwaardes en bezoekersaantallen instellen voor de verschillende winkels die u verhuurt. Dit houdt in dat u de situatie voor elke winkel kan monitoren en alerts ontvangt voor de verschillende locaties.

Met density alerts ontvangt u waarschuwingen als er op een bepaalde locatie te veel mensen zijn. Hiervoor moet u eerst meerdere locaties aanmaken. Dit kan bijvoorbeeld in een winkelcentrum maar ook binnen een winkel kunt u meerdere locaties toevoegen. Per locatie stelt u vervolgens een threshold in.

Hoe stelt u de juiste alert in?

Om een alert te ontvangen moet u eerst de juiste locatie kiezen. Hierna kiest u hoe u de limieten wilt instellen (op basis van het maximaal aantal klanten of drukte op een bepaalde locatie). Als laatste moet u de threshold waarde invullen.

Na het instellen, kunt u door middel van een web gebaseerde toepassing in real time de bezetting voor alle locaties bijhouden. Als er in een bepaald gebied te veel mensen zijn, dan wordt dit gebied in het rood getoond. Als de threshold voor een bepaalde locatie is bereikt, ontvangen de daarvoor geselecteerde mensen een SMS of e-mail om direct in te kunnen grijpen.

Houdt trends bij

Op basis van historische data kan u met Linkyfi gemakkelijk trends bijhouden. Zo biedt Linkyfi u gevisualiseerde data over de drukste tijden in uw zaak. Op basis hiervan kunt u vervolgens uw werknemers beter indelen om zo uw klanten sneller te kunnen bedienen, drukte bij de kassa’s of uitgangen te voorkomen en hierdoor meer omzet te genereren.

Daarnaast geeft de data van Linkyfi u inzicht in waar in uw zaak veel opstoppingen ontstaan en waar het vaak druk is. U kunt vervolgens nieuwe looprichtingen aanbrengen om zo het verkeer in de juiste banen te leiden. Met Linkyfi kunt u de customer journey bekijken en bewegingspatronen identificeren.

Verhoog de klanttevredenheid

Als u de informatie die u verkrijgt door Linkyfi deelt met uw klanten, kunt u gemakkelijker hun gedrag beïnvloeden en hierdoor de klanttevredenheid verhogen.

Veel klanten kijken op Google naar de meest populaire tijden van een bedrijf om zo de drukte te ontwijken. Linkyfi gebruikt een soortgelijke methodologie om zo drukte te voorspellen. U krijgt hiermee de mogelijkheid om de drukte prognose te delen op uw website. Zo hebben de klanten de meest nauwkeurige informatie over de beste tijden om uw bedrijf te bezoeken, rechtstreeks van de bron. Tevens kunt u door middel van Linkyfi de klanten die gebruik maken van uw Wi-Fi voorzien van informatie over de beste tijd om langs te komen, tips om veilig te blijven op uw locatie en voorzorgsmaatregelen die u genomen heeft om uw klanten te beschermen.

Ook aan de slag met Linkyfi?

Linkyfi kan dus op een gemakkelijke manier ervoor zorgen dat u de coronamaatregelen kan waarborgen! Wilt u dus geen risico lopen op een boete? Ga dan aan de slag met Linkyfi. Voor meer informatie over Linkyfi en de mogelijkheden van het product, kunt u contact opnemen met sales@alcadis.nl of telefonisch via 030-65 85 125.

Bron: Linkyfi