Alcadis en TP-Link lanceren Network as a Service-model
Waar is de IT-afdeling binnen uw organisatie het meest mee bezig: operationele beheerstaken of innovatie? Wij zien dat eindklanten veel tijd verliezen aan het beheren en troubleshooten van hun netwerk. Met als gevolg dat er minder tijd is voor initiatieven op het gebied van innovatie en digitalisering. Dat moet natuurlijk anders. Met de introductie van Network as a Service (NaaS) door Alcadis & TP-Link wordt een flinke stap in de goede richting gezet.
Wat is NaaS?
In een ‘as a service’ leveringsmodel betaalt de eindklant een vast bedrag per eenheid per maand voor de dienst aan de reseller. Als de dienst een maand niet wordt gebruikt, stuurt de reseller geen rekening. De service van Alcadis en TP-Link opent een eenvoudige weg voor eindgebruikers om diverse netwerk-beheertaken uit te besteden aan gespecialiseerde ICT- dienstverleners. Het gevolg:
- Betere afstemming van kosten op het daadwerkelijke gebruik;
- Het verschuiven van investeringen (CAPEX) naar periodiek terugkerende kosten (OPEX);
- Verbeterde flexibiliteit en schaalbaarheid, vooral bij sterk seizoensgebonden activiteiten;
- Hoge beschikbaarheid en eenvoudigere disaster recovery;
- Geen noodzaak om geschoold en ervaren personeel in dienst te nemen (en te houden) voor taken, die niet tot de kerncompetenties van de organisatie behoren.
De voordelen voor de reseller
De uitdagingen waar onze partners zich voor gesteld zien, zijn voor Alcadis en TP-Link de aanleiding geweest om een aanbod op maat in de markt te zetten dat tegemoet komt aan de wensen van de reseller. Zo kunnen resellers rekenen op:
- Survey & design verzorgd door Alcadis en TP-Link;
- Lage totale kosten voor implementatie, beheer en onderhoud;
- Omada SDN controller met webinterface en app voor eenvoudig beheer op afstand;
- 10 jaar garantie op de producten van TP-Link;
- Iets onverhoopt kapot? Profiteer van de logistieke kracht van Alcadis;
- Technologie-update mogelijkheden.
Het fundament van de service
Het fundament van de Network as a Service oplossing wordt gevormd door het Omada SDN platform van TP-Link. Omada SDN biedt een gecentraliseerde management-tool van TP-Link producten via een SDN controller. Met de tool is het bijvoorbeeld mogelijk om alles op afstand te hoeven beheren, zodat u niet voor elk probleem op locatie hoeft te zijn. De enige voorwaarde is een internetverbinding en een gestructureerd bekabelingssysteem.
Meer informatie over NaaS van TP-Link? Dat kan! Bekijk de NaaS-pagina op onze site. U kunt daar ook gelijk de uitgebreide whitepaper over de service downloaden. TP-Link organiseert ook een Sales Webinar en Technisch Webinar over de service, respectievelijk op 7 en 9 december. Heeft u nog verdere vragen? Onze experts staan voor u klaar. Neem contact met ons op via 030 – 65 85 125 of sales@alcadis.nl.