De licentiestructuur van ALE’s OmniVista Cirrus uitgelegd
OmniVista Cirrus is de cloudoplossing van Alcatel-Lucent Enterprise. Het intuïtieve platform stelt netwerkbeheerders in staat om de OmniSwitches en Stellar Access Points te beheren en te bewaken.
De cloudsoftware van Alcatel-Lucent is verkrijgbaar in veel verschillende soorten varianties. Voor resellers die nog niet heel erg bekend zijn met Alcatel-Lucent Enterprise en/of OmniVista Cirrus kan dit leiden tot een hoop vraagtekens. In dit artikel leggen we daarom de belangrijkste zaken uit.
Aparte licenties voor switches en access points
Wat allereerst belangrijk is om te weten: er zijn verschillende licenties voor de switches en access points. Dit kun je gemakkelijk zien aan de artikelcode. Licenties voor switches hebben ESS in de artikelcode staan en bij access points is dat AP.
Service & Support variaties van OmniVista Cirrus
Een OmniVista Cirrus licentie bevat ook service & support en dat zorgt ook weer voor verschillende varianten.
- Base: licenties met de artikelcode OVC-BAS zijn de Base licenties. Bij deze licentie zit Return to Factory erin verwerkt. Dus als een AP of switch onverhoopt kapot gaat, moet u eerst het product opsturen naar ALE en krijgt u daarna pas een nieuwe terug.
- Business: licenties met de artikelcode OVC-BIZ zijn de Business licenties. Deze variant is met Advanced Replacement. In dit geval dient u als een AP of switch onverhoopt kapot gaat, het product aan te melden bij ALE. Vervolgens stuurt ALE een vervangend product en vervolgens heeft u ongeveer 14 dagen de tijd om de defecte unit terug te sturen.
Alle verschillende OmniVista Cirrus varianten zijn verkrijgbaar als 1-, 3- en 5-jarige licenties. De licenties zijn gemakkelijk te bestellen in onze webshop. Uiteraard staat onze ALE experts u graag te woord als u nog vragen heeft die in dit artikel niet beantwoord worden. Contact opnemen kan via sales@alcadis.nl of telefonisch via 030 – 65 85 125.