Een greep uit onze diensten voor u

Alcadis noemt zichzelf een value added distribiteur, maar welke value kunnen we toevoegen aan de verkochte producten? Om hier meer over te vertellen vroegen we een engineer zijn werkdag te schetsen. Bij Alcadis werken onze engineers met veel plezier om u te ondersteunen met uw netwerkontwerp, -implementatie -beheer en -probleem. Maar hoe doen ze dit? Lees er alles over in dit artikel.

Geen ochtend van een Engineer is hetzelfde

Mijn ochtenden kennen geen vast opstartpatroon. Wanneer ik opstart vanuit ons kantoor in Houten begint mijn dag vaak zoals de dag van de meeste mensen met een kantoorbaan. Ik neem een kop koffie mee naar mijn werkplek en bekijk mijn mail en de nieuwe meldingen in het ticketsysteem én het NOC systeem. Hierna volgt de Operationeel beheer check.

Gemiddeld doe ik één site survey in de week. Sommige weken komt het niet voor en sommige weken ben ik de hele week op pad. Vaak start ik op deze ochtenden mijn computer helemaal niet op maar ga ik aan de slag met de testapparatuur voor de meting. Dit kan tegenwoordig eenvoudig met een smartphone in plaats van met een laptop.

We hebben het nu gehad over ochtenden maar als ik waakdienst heb kan het ook zo zijn dat ik mijn computer in de weekenden of ‘s avonds opstart. Bijvoorbeeld voorafgaand aan een event om te kijken of het netwerk gereed is voor de bezoekers. Vervolgens stuur ik een bericht aan de klant met de juiste info en kunnen we een goede netwerkkwaliteit waarborgen.

Wat zijn de verschillende smaken site survey?

Bij Alcadis hebben we verschillende site surveys: een predictive design, on-site metingen en on-site nametingen.

Bij een predictive design gebruiken we plattegronden om de locatie in speciale software na te bouwen. Hierna wordt gekeken wat de beste posities zijn om bijvoorbeeld access points te plaatsen. Dit is het beste toe te passen op locaties waar al voldoende informatie van beschikbaar is aan de hand van bouwtekeningen en die ook lijken op eerdere designs, bijvoorbeeld van kantoren of scholen.

Bij een on-site meting gebruiken we ook plattegronden, maar dan gebruiken we een zogenaamde “AP on a stick”, dus een access point op een statief, om te bepalen wat de beste posities zijn om access points te plaatsen. We meten dan rondom het access point wat het bereik is en waar we een volgend access point moeten plaatsen. Een fysieke site survey oftewel on-site meting is het beste als het een omgeving is die moeilijk weer te geven is op een plattegrond, bijvoorbeeld een fabriek en/of een locatie die niet lijkt op eerdere designs.

Bij een on-site nameting verifiëren we met software en hardware meetapparatuur of het eerdere design overeenkomt met de werkelijkheid, of dat er nog aanpassingen nodig zijn.

Wat doe je tijdens 24×7 support?

Dat kan van alles zijn, we hebben meerdere klanten waarvoor we deze dienst uitvoeren. Eén van de voorbeelden heb ik eerder ook al genoemd namelijk eventsupport. We hebben ook spare hardware, zodat we in het ergste geval naar de klant toe kunnen om bijvoorbeeld een Wi-Fi-controller te vervangen. Maar wat vaker voorkomt is dat er een storing is die op afstand te neutraliseren is, eventueel met behulp van de fabrikant. Dit doen wij bijvoorbeeld door het probleem te verkleinen door een tijdelijke workaround zodat dit tijdens kantoortijd verder opgepakt kan worden.

Waar ben je nog meer druk mee?

Naast site surveys, 24×7 support en het ticket systeem doen we nog veel meer, zo zijn we iedere werkdag van 9:00 tot 13:00 telefonisch bereikvaar voor support via 030 – 65 85 125, hebben we een support site waar u informatie kunt vinden en testen we producten alvorens we ze te koop aanbieden aan onze partners, richten netwerken in vanuit onze professional services diensten en ondersteunen we klanten bij de implementatie van de netwerken oplossingen.

Wat we testen hangt natuurlijk af van de wensen van de klant, maar over het algemeen kijken we hoe de functies van het product werken, en zoomen in op functies waarvan we verwachten dat ze het belangrijkste zijn voor onze klanten. Daarbij doen we bijvoorbeeld ook performance-metingen, en noteren we welke bijzonderheden we tegenkomen.

Meer weten over de diensten die we u aan kunnen bieden? Neem vrijblijvend contact op met 030 – 65 85 125.

Klinkt dit als jouw ideale werkdag? Wij zijn nog opzoek naar een Wi-Fi Network Support Engineer om ons team te versterken.