Ruckus Support

Ruckus Support

De producten van Ruckus worden uitsluitend met Ruckus support geleverd. Aan deze support zijn kosten verbonden, maar hiermee verzekert Ruckus dat zijn producten en software oplossingen van de beste kwaliteit zijn. Ruckus support is beschikbaar in diverse varianten zodat partners en eindgebruikers de keuze hebben uit verschillende gradaties van support voor verschillende situaties.

Hardware Garantie – Limited Lifetime Warranty

De hardware producten; de ZoneDirector en Ruckus Access Points, worden standaard voorzien van Limited Lifetime Warranty, ongeacht of ze gedekt worden met een actief support contract. Limited Lifetime Warranty houdt in dat een product, welke hiervoor in aanmerking komt, tot 5 jaar na de End of Sale datum recht heeft op garantie. De afhandeling van de garantie verloopt sneller wanneer u een actief supportcontract heeft.

Garantie ZoneDirector

Indien u, om welke reden dan ook, recht heeft op een nieuwe ZoneDirector, dan ontvangt u Next Business Day Shipment. Hiermee ontvangt u dus sneller het nieuwe product in plaats van pas binnen 3 weken, wat bij vele andere supportcontracten het geval is. De exacte levertijd is afhankelijk van hoelang de shipping duurt.

Garantie Ruckus Access Points

Bij een defect access point hangt de garantie af van hoe het access point is ingezet. De Ruckus Access Points kunnen ingezet worden als stand-alone access point of in combinatie met een ZoneDirector. Een stand-alone access point met een actief stand-alone supportcontract en hardware replacement wordt de volgende dag verstuurd. Zonder actief supportcontract ontvangt u binnen 3 weken een nieuw access point. Wanneer het access point in combinatie met een ZoneDirector is ingezet wordt deze binnen 3 weken vervangen.

Uitgezonderde producten

Er zijn diverse producten die buiten de Limited Lifetime Warranty vallen. Dit betreffen de outdoor Ruckus Access Points, SmartZone en SmartCell controllers. Deze producten hebben een standaard fabrieksgarantie van 1 jaar. Daarna kan het support, en daarmee de garantie, met 1, 3 of 5 jaar worden verlengd.

Software en Customer Support

Associate Partner Support (802)

Associate Partner Support bevat Level 3 telefonische support (24×7), Next Business Day shipment voor ZoneDirector, 24-uurs responstijd voor Support Forum en Software Upgrades. Associate Partner Support kan afgesloten worden voor een periode van 1, 3 of 5 jaar en kan tussentijds worden verlengd. Bij het support worden de gegevens van de partner en de eindgebruiker geregistreerd.

BELANGRIJKSTE VOORWAARDEN

CommScope PartnerPRO Lidmaatschap 

  • Lidmaatschap en naleving van het PartnerPRO Network op Select- of Elite-niveau
  • Aanvaarding van de Support Associate algemene voorwaarden

Capaciteit en middelen om de support te leveren

  • Genoeg technische kennis om de eindklanten te kunnen ondersteunen
  • Call center personeel dat in staat is om zowel de lokale taal als Engels te bespreken
  • Bepaalde prestaties leveren voor support zoals gedefinieerd in Support Associate Algemene Voorwaarden

End-User WatchDog Premium Support (801)

End-User WatchDog Premium Support bevat Level 1, 2 en 3 telefonische support (24×7), Next Business Day shipment voor ZoneDirector, 24-uurs responstijd voor Support Forum en Software Upgrades. End-User Premium Support kan afgesloten worden voor een periode van 1, 3 of 5 jaar en kan tussentijds worden verlengd. Bij het support worden de gegevens van de eindgebruiker geregistreerd.

Advanced Hardware replacement (803)

Advanced Hardware replacement is een optioneel support contract wat aangeschaft kan worden voor de verschillende Ruckus Access Points. Met dit extra supportcontract wordt de garantie afhandeling versneld. Een access point met dit contract wordt Next Business Day door Ruckus worden verstuurd. Daarnaast zal dit contract de hardwaregarantie van een outdoor access point verlengen.

Partner Premium Support for Stand-alone Ruckus AP (806)

Partner Premium Support voor de Ruckus Access Points bevat Level 3 telefonische support (24×7), Next Business Day shipment voor de access points, 24-uurs responstijd voor Support Forum en Software Upgrades. Partner Premium Support kan afgesloten worden voor een periode van 1, 3 of 5 jaar en kan tussentijds worden verlengd. Bij het support worden de gegevens van de partner en de eindgebruiker geregistreerd.

End-User WatchDog Premium Support for Stand-alone Ruckus AP (807)

End User Premium Support bevat Level 1, 2 en 3 telefonische support (24×7), Next Business Day shipment voor de access points, 24-uurs responstijd voor Support Forum en Software Upgrades. End-User Premium Support kan afgesloten worden voor een periode van 1, 3 of 5 jaar en kan tussentijds worden verlengd. Bij het support worden de gegevens van de eindgebruiker geregistreerd.

Support verlengingen

Support contracten kunnen aangeschaft worden voor 1, 3 of 5 jaar. Na verloop van deze periode dienen supportcontracten te worden verlengd. Dit biedt namelijk de volgende voordelen:

  1. Recht op ondersteuning vanuit Ruckus.
  2. Snelle garantie afhandeling.
  3. Recht op nieuwe firmware/software updates met nieuwe functionaliteiten.
  4. Uitbreiden van de controller met extra licenties.

De aanschaf voor support op de Unleashed producten is optioneel.

Reinstatement fees

Ruckus hanteert sinds kort Reinstatement fees wanneer een support contract voor langere tijd verlopen is. Hierop zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  1. Tot 6 maanden na de einddatum van het support, wordt het support met terugwerkende kracht verlengd.
  2. Na 6 maanden na de einddatum van het support is er een Reinstatement fee van toepassing en dient u een 3 jarig support contract aan te schaffen.

Het is om bovenstaande redenen aan te bevelen om de Ruckus supportcontracten actief te behouden om de noodzaak van Reinstatement fees te voorkomen.